Monday 22 July 2013

Macam mana boleh jadi SID?

Assalammualaikum

Okay meh saya cerita. Alhamdulillah tahun lepas Allah bagi rezeki pada saya dan suami dengan lahirnya Muhammad Aqeel. Since pregnant lagi memang saya dah niat dalam hati dah nak breastfeed Aqeel sampai umur Aqeel 2 tahun In Shaa Allah. 



Disebabkan saya ada G6PD (Glucose-6-Phosphate Dehydrogenase Deficiency), so saya pun tak lah betul-betul ambil tahu pasal supplements Shaklee sebabnya yang saya tahu milkbooster Shaklee adalah Alfalfa. Sesiapa yang ada G6PD ni tak advisable untuk consume Alfalfa ye..

Dah dekat nak Ramadhan, husband suggest saya start consume supplements sebab dia perasan saya makin cepat letih. Ye lah, tidur memang dah tak cukup, kat office pula kerja lagi, sehari pump susu 3x. Memang cepat letih! 



Since last year 1st time ni nak berpuasa dan masih breastfeed Aqeel yang baru 6 bulan, saya memang risau sangat by the time pump third session saya dah sangat lembik which will lead to production susu drop sebab badan dah tak cukup energy. So saya pun google pasal Shaklee! Ohhh ada banyak set rupanya!

Saya pun decide untuk start dengan Set Penyusuan (minus Alfalfa). 


Alhamdulillah saya managed to went through Ramadhan last year and masih mampu maintain schedule pump seperti biasa :)

Tapiii,

Lepas setahun baru saya decide untuk jadi Shaklee Independent Distributor (SID) sebab saya nak betul-betul pastikan saya rasakan kelebihan products Shaklee ni sebelum saya kongsi dengan orang.



Andddd,

Alhamdulillah sehingga hari ini, saya masih breastfeed Muhammad Aqeel yang dah setahun 5 bulan :)



Okay tu lah cerita saya! Semoga Allah permudahkan laluan untuk saya sama-sama share kelebihan products Shaklee dengan semua orang.

Wassalam =)

No comments:

Post a Comment